ul. KŘIŽÍKOVA, BENEŠOV GPS: N49°46'8" E14°40'37"

Otázky Často kladené dotazy na CNG

Chceme nabídnout co možná nejpohodlnější, pro zákazníka nejlevnější a nejrychlejší způsob platby, poroto bude možné platit jak bankovní platební kartou, tak i kartou vydanou plynárenskými společnostmi. Pokud se vše podaří, budeme podporovat i bezkontaktní platby, takže pro pohodlný nákup (do vámi povolené částky) nebudete muset ani zadávat pin.
Ano, opravdu to tak je. Přesvědčit se můžete díky příkladu, který uvádíme na úvodní stránce, anebo se prostě zeptejte svých známých, kteří už na CNG jezdí. My máme CNG ve svých autech už dávno a je to zkrátka super, a to i přesto, že nijak dlouhé nebo časté trasy nejezdíme. Cena CNG je prostě ještě méně než polovina oproti ceně benzínu, a tak se CNG vyplatí i těm, co autem nejezdí každý den.
Ano, skutečně je to tak, na českém trhu se pravidelně objevuje nekvalitní benzín a nafta, které mohou v krajním případě i poškodit motor, nebo snižují jeho životnost. A když ne, řidič minimálně cítí, že auto jede špatně. Toto jsou známá fakta. CNG má velkou výhodu, že je to vlastně obyčejný zemní plyn bez jakýchkoliv příměsí a je to ten samý plyn, se kterým doma vaříte, nebo jím ohříváte vodu. Protože se jedná o stejné rozvody, není ani technicky možné, aby se plyn šidil, nebo byl nekvalitní. Plyn jde totiž stejným potrubím a jeho kvalita je velmi pečlivě monitorována v celém rozvodném systému. Z tohoto důvodu máte vždy zaručenou prvotřídní kvalitu zemního plynu pro vaše auto.
Naprosto každému, kdo si pořizuje nové auto a naprosto každému, kdo má benzínové auto, se kterým chce ještě ujet alespoň 21 tisíc km. U mnoha řidičů, je to hranice 9 měsíců, přičemž platí, že čím více jezdíte, tím je investice do CNG sady rychleji zaplacena a pak už vám zůstane při každém plnění nádrže v průměru 840 korun v kapse navíc! Pokud používáte auto pro dojíždění do vzdálenější práce, např. z Benešova do Prahy, nebo používáte auto pro práci, pak o tom není naprosto žádná pochybnost. A je jedno, zda rozvážíte zboží jako přepravní služba, jezdíte na stavby, montáže, nebo jen jezdíte na služební cesty, či děláte taxikáře, anebo máte půjčovnu aut, u všech těchto a všech obdobných profesí kde se využívá auto v práci je CNG naprosto skvělá konkurenční výhoda, kdy šetříte náklady a maximalizujete zisk. Ostatně firemní CNG automobily neplatí navíc ani silniční daň. Více se o výhodnosti CNG dozvíte, když se podíváte přímo na náš příklad.
Přestavba auta na CNG se provádí s pomocí CNG sady. Tu lze namontovat do skoro všech benzínových aut, zvláště pak do prakticky všech starších benzínových motorů. Majitelé naftových aut asi zklameme, tato auta bohužel na CNG přestavět nejde, alespoň ne tak spolehlivě, abychom vám to mohli s klidným svědomím doporučit.
Tím že se do původně benzínového auta namontuje CNG sada, "naučí" se auto jezdit i na CNG. To znamená, že auto může jezdit jak na původní benzín (nádrž v autě zůstane), tak i na zemní plyn (CNG) z nainstalovaných tlakových láhví. V realitě to pak funguje tak, že si řidič může zvolit přepínačem, na které palivo chce zrovna jet. Přepínání je jednoduché a ovládá se jediným tlačítkem, přičemž přepnout lze i během jízdy. Pokud jede řidič na CNG a ten dojde, automaticky a plynule se motor přepne na benzín a řidič je zpravidla akusticky varován (podle typu sady CNG), že došlo CNG a jede na drahý benzín. Z popisu plyne, že auto na CNG má vlastně dvě nádrže a tím i dvojnásobný dojezd. Většina řidičů však tohoto nevyužívá a jezdí vždy na CNG a jezdí tak za polovic.
Není to pravda, naopak CNG je z mnoha důvodů bezpečnější než benzín i nafta. Podrobné vysvětlení najdete ve článku CNG je bezpečnější než benzín a nafta!
CNG je stlačený zemní plyn (Compressed Natural Gas), oproti tomu LPG je zkapalněný ropný plyn (Liquid Petroleum Gas). Při srovnání vychází CNG lépe jak z hlediska ekonomického – tedy nabízí levnější provoz auta, tak z hlediska ekologického – je výrazně čistší a šetrnější k přírodě. Další výhodou CNG je i fakt, že jeho cena není svázána s cenou ropy. LPG je totiž odpadní produkt při těžbě ropy a jeho cena je na cenu ropy přímo navázána. Takže jak se bude plynule zdražovat v budoucnu benzín a nafta, stejně tak se bude zdražovat i LPG. Toto u CNG plynu nehrozí, protože jsou naleziště odlišná a zásob zemního plynu je na světě mnohem více (na dalších 400 let i při rostoucí spotřebě CNG na světě).
Když jsme nad tím uvažovali z obchodního hlediska, bylo by nejvýhodnější postavit čerpací stanici co nejlevněji, abychom zajistili, co možná nejrychlejší návratnost investice. Jenomže, takovéto řešení se nám zdá být krátkozraké a proto jsme se rozhodli postavit pro Vás stanici podle nejbezpečnějších moderních standardů a s nejnovější technologií samoobslužného systému – čerpání je pak úplná hračka a zvládne jej každý. Navíc jsme se rozhodli, že stanice bude mít hned od začátku dvojnásobnou kapacitu vyrovnávacích CNG bank, abychom zajistili rychlé a zcela pohodlné čerpání.